Dolar 50,3656
Euro 55,5597
Altın 6.280,54
BİST 11.842,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sivas 15°C
Az Bulutlu
Sivas
15°C
Az Bulutlu
Cts 15°C
Paz 12°C
Pts 9°C
Sal 12°C

YÖK’ün yeni geliştirme ödeneği uygulanması

YÖK’ün yeni geliştirme ödeneği uygulaması: avantajlar, başvuru şartları ve süreci hakkında özet bilgiyle hızlı rehberiniz.

YÖK’ün yeni geliştirme ödeneği uygulanması
14 Kasım 2026 15:04
1
A+
A-

YÖK kararı ve uygulama alanları

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), bölgedeki üniversitelerde akademik personel istihdamını teşvik etmek amacıyla bir düzenleme yayımladı. 1 Ekim 2026 tarihinden itibaren yürürlüğe giren karar, Hatay ve Kahramanmaraş ile Malatya’daki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanları için geliştirme ödeneği oranını belirgin şekilde artırıyor.

Hatay merkez ilçelerde ödeneğin oranı %40’tan %200’e yükseldi. Böylece aylık brüt ödenekler, kıdem durumuna göre artış gösterdi. Örneğin; 4 yıl ve üzeri kıdemli profesörler için 5.243 TL’den 26.217 TL’ye, 4 yılından az kıdemli profesörler için 4.550 TL’den 22.750 TL’ye yükseldi. Doçentler için 4.235 TL’den 21.175 TL’ye, doktor öğretim üyeleri için 3.479 TL’den 17.394 TL’ye, 6. derece araştırma görevlileri için 2.307 TL’den 11.533 TL’ye, 4. derece öğretim görevlileri için ise 1.803 TL’den 9.016 TL’ye çıktı.

Kahramanmaraş merkez ilçelerde oran %140’tan %200’e çıkarıldı. Böylelikle aylık brüt ödenekler; 4 yıl ve üzeri kıdemli profesörler için 18.352 TL’den 26.217 TL’ye, 4 yılından az kıdemli profesörler için 15.925 TL’den 22.750 TL’ye, doçentler için 14.822 TL’den 21.175 TL’ye, doktor öğretim üyeleri için 11.282 TL’den 17.394 TL’ye, 6. derece araştırma görevlileri için 8.073 TL’den 11.533 TL’ye ve 4. derece öğretim görevlileri için 6.311 TL’den 9.016 TL’ye yükseldi.

Malatya
daki üniversiteler
de bu geliştirme ödeneği uygulamasından yararlanacak; mevcut daha yüksek oranlar korunuyor. YÖK Başkanı Erol Özvar, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayıyla yürürlüğe giren düzenlemenin, deprem bölgesindeki illerdeki üniversitelerdeki öğretim elemanlarına 12 ay süreyle %200 olarak uygulanacağını ifade etti. Özvar, yükseköğretime gösterilen destek için teşekkürlerini sunarken, düzenlemenin camia için hayırlı olmasını diledi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.